6 Aralık 2015 Pazar

NEDİR BU REKTOSEL?


Bu tedaviye başladığım günden bu yana bunun ne olduğunu bilen tek bir kişiye dahi rastlamadım. Hemşiresinden.... Pratisyen hekime kadar hepsi de "Rektosel nedir?" diye sordu. Bir sağlıkçının, adından çok rahatlıkla ne olduğunu tahmin edebileceği bir hastalık "Rektum", "Rektosel".

Durum böyleyken diğer insanların bilmemesini, sormasını yadırgamadım hiç. Ablama defalarca çizim yaparak anlatmama rağmen kafasında bir fikir dahi oluşamaması ise benim açımdan gerçekten dramatikti. Çünkü anatomi bilgimiz sıfır. İnsanlar organlarını tanımıyor. Sokaktan birini çevirsek ve "pankreas nerededir?" "Omurilik ne işe yarar?" diye sorsak aval aval bakar. Fenerbahçenin 11'ni eksiksiz sayabilecek bu kişiler, yüzeysel siyasetten de anlar. Sporla zor belki ama az biraz uluslararası siyaset ile bu hastalığı anlatabileceğimi düşünüyorum.Ben bu hastalığı Büyük İsrail Projesine benzetiyorum.

Aşağıdaki normal bir üreme ve dışkılama sistemi.
  

Bu ise rektosel hastalığına ait bir görsel. Genişleme politikası nedeniyle Rektum'a İsrail dersek, Anüs de Filistin oluyor.
                                     
 Beraber mutlu mesut yaşayabilek bu iki ülke bazı nedenlerle çatışma halindeler. İsrail nüfusu ve toprakları genişledikçe gücünü(bokun sertleşmesi) artırıyor ve bunu Filistin üzerinde kullanıyor(bok sert ve rektumun genişliği oranında anüsten çıkması). Filistin bu güç ve baskı karşısında sessiz kalmıyor. Direniş göstererek( acı nedeniyle bokun çıkmasına engel olması) bazı eylemlerle karşılık veriyor. Askeri ve silahsal gücü bazı örgütlerle sınırlı. Bu direniş karşısında Ekonomik olarak zaten güçlü olan İsrail'in baskıları artıyor(bokun geç çıkmasıyla daha sert ve geniş çaplı çıkması) İsrail'in Uluslararası siyasette bahane olarak sunduğu bu direniş ile gücü ve sınırları artıyor (rektumun genişlemesi). Sınırlar arttıkça gücü artıyor(bokun çapının büyümesi sertleşmesi) ve Filistin kan revan içinde, sonrası Fissür, Hemoroid ve diğerleri....

Bunların asıl nedeni ne din ne etnik çatışma, asıl neden maddi unsurlar. Diğer siyasi güçlerin bölgedeki hedefleri vs. Yani esas neden "Ikınma", ıkınarak bölgedeki düzenli dışkılama bozuluyor. Çözüm nedir? Öncelikle yapılması gereken İsrail'i eski sınırlarına çekmek, sonrasında ıkınmadan yola devam etmek.

Bende de aynen böyle oldu.


5 yorum:

  1. gülebilirim dimi? Çok komik anlatmışsın ama ben anladım :D

    YanıtlaSil
  2. anlayana :)
    herkes anlamaz:)
    boktan muhabbet değil nitekim bunlar...

    YanıtlaSil
  3. hahhaha
    hiç değişmeyeceksin dimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendi espirisine gülen adam gibi yalnız bırakmışsın beni.
      cıks cıks cıksss

      Sil