10 Ekim 2015 Cumartesi

ROBERTO CARLOS BALDIRINDAN TENDİNİTE



Yıllar sonra spora tekrar başlamak hiç de sandığım kadar zor olmadı. Bir sabah kalktım, yürüyüşe çıktım. Ertesi sabah tekrar ve diğer sabahlar da...Taaa ki, sadece yürüyüşle basen illetinden ve sarkmalardan kurtulamayacağımı anlayana kadar. Yürüyüş, kardiyo grubunda bir harekettir ve vücuttaki suyu atıp kalori yakar zayıflarsınız sadece. Benim ihtiyacım olansa biraz sıkılaşarak basenlerimin çevreye rahatsızlık vermesinin önüne geçmekti e tabi  biraz da eski pantolonlarıma girebilmek. Biraz araştırdığımda ağırlık ve fitness yapmam gerektiğini öğrendim. Bu kadar sarkmanın toparlanabilmesi ancak yüksek kas kütlesine ulaşmakla mümkündü bana göre ve Roberto Carlos baldırındansa bacaklarımın şimdiki halini yeğlerdim.



Arkadaki adamın bakışı beyhude değil. Adamın bir bacağı 65 cm miş. Sanıyorum bacaklarıma katlanmanın bir yolu da bu kaslı bacaklarla karşılaştırmaktı. Araştırmaya başladığımda işin öyle olmadığını, o kasları yapmanın yıllar aldığını gördüm. Üstelik gördüğüm bazı önce-sonra fotoğrafları da içime su serpti.



Bu bir tanesi...Bacaklarda hoş bir kas kütlesi meydana gelmiş ve zayıflarken sıkılaşmış. Böylece sıkılaşma programına, ilk olarak popoya yönelik "çifte atmak" da diyebileceğimiz hareketlerle başladım. Aynı zamanda yürüyüşlerime devam ettim.

Sonra "squat" yani bildiğimiz çömelme hareketi, hani sıçarken yaptığımız gibi çömeliyoruz ve geri kalkıyoruz. Bu hareket, bacak aralığına ve ayak açısına göre vücudun birçok yerini çalıştırabilen çok etkili bir hareket.
Bir zaman sonra yürüyüşlerin yeterli gelmediğini farkettim. Çünkü spor yapmak; benim gibi tensel temastan pek hazetmeyen, soğuk ve başkalarına güvenmeyen yalnız insanların kendini iyi hissetmesinin tek yoludur. Diğer yollar: Başkalarına dokunmak-sarılmak, Sohbet etmek(dedikodu), Kahkaha atmak. Bunlar temel güven duygusu veren "Tımarlama* " eylemiyle benzer etkilere sahiptir. Spor yapmak endorfin salgılatır, kendinizi daha iyi hissedersiniz ve sürekli yapmak istersiniz. Bende de öyle oldu. Yürüdüğüm aynı yol yetmez oldu. Önce yolu uzattım ama gene yetmedi. Bir süre sonra koşmaya başladım. Ayrıca squat yapmaya devam ettim. Bütün bunları yaparken bir terslik olduğunu hissediyordum. Önceleri hafif seyreden diz ağrılarım artmaya başladı. HIIT yapmaya da başladığım sıralarda diz ağrılarına diz yorgunluğu da eklendi.

Biraz araştırdım esneme yapılmadığında bunların olabileceğni öğrendim. "Pattern overload" da bunlardan biri. Esneme çalışmalarına başladım fakat çok geç kalmışım 4 ay boyunca yapılması gereken şeyden bir haftada verim alınamıyor.

Ağrıyan kolumla birlikte doktora gittim, "-Çok mu yüklendin" dedi. "-Galiba" dedim. "Tendinit"  teşhisi koyup ağrılar geçene kadar merdiven çıkmayı, çömelmeyi ve koşmayı yasakladı. Sporu kademeli yapmamı tavsiye etti. Hepsi bir yana da koşmayı yasaklaması ağır geldi yıkıldım sanki. Koşmak o kadar iyi hissettiriyor ki bu duyguya başka hiçbir şeyle ulaşamayacağım gibi geliyor. Bedenimi yormak beynimi dinlendiriyordu adeta.

Birkaç gün önce doktorun verdiği ilaç bitti. Dizimdeki ağrılar ve yorgunluk hissi tam geçmese de azaldı. Herzamanki gibi yine sınırı zorladım ve ceremesini çekiyorum. Abartmak mizacımın en kötü yanı olsa gerek, ağır uyuşturucular alsaydım heralde yüksek dozdan mefta olmuştum. Ne diyebilirim ki, Roberto Carlos bacağına sahip olmaktan  korkup tendinit olan biri daha da konuşmasın bu konuda...


*Tımarlama: hayvanların özellikle de maymunların birbirini bitlemesi şeklinde özetlenebilecek eylem. Güven ve bağı geliştirici etkisi olduğu ileri sürülüyor.

3 yorum:

  1. Her güzel şeyin kötü sonuçları olabilir, geçmiş olsun. :)

    YanıtlaSil
  2. squat gerçekten çok müthiş bi hareket :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba , farklı bir blogda gördüm adresinizi ve ziyaret etmek istedim. Artık takipçinizim , benim bloğuma da beklerim sizi...
    Sevgilerimle...
    www.grilady.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil