2 Ekim 2015 Cuma

BAKIM


 



a)yeni bir ruj
b)şirinlere dönüşen birinin rengi
c)ağza bulaşmış diş macunu

Bu şıklardan hangisinin daha  akla yatkın olduğunu sorgulayamıyorum. Başka şeyler sorgulayalım o zaman...

Yaklaşık bir yıl önce midemdeki bir bakteri için iki antibiyotiği aynı anda almam gerekmişti. Onun öncesinde boğaz enfeksiyonu(reflü nedeniyle sık sık faranjitim ve boğazım tutar) için bir tane daha tabi. Ameliyatta iki tane daha... oldu mu dişlerim sapsarı. Doğal rengi fena sayılmayacak kadar beyaz olan dişlerim bir iki antibiyotik tedavisi daha görsem lağım taşına dönecekmiş. O sıralarda ameliyatın da stresiyle bir daha doktor görmek istemedim açıkçası, çok işe yaramayacağını bilmeme rağmen ilk aşamada beyazlatma etkili diş macunlarına başvurdum. Genellikle doğruyu bulana kadar bir sürü ürün denerim yine aynısını yapmıştım ve "White Now" yazısına tav olup signal'in diş macununu aldım.

Sanıyorum şuydu=>
 
Bir firma neden lacivert bir dişmacunu yapar ki? Hafızamı yokladım çocukluğumda bahçelere gerilmiş iplerdeki açık mavi çarşaflar geldi aklıma. Israrla beyaz onlar diyen kadınlar doğru söylüyordu çivit denen bir maddeye batırdıkları rengi sararmış çarşaflar ıslakken açık mavi kuruyunda daha beyaz(görüntüsel bir yanılgı) görünürdü. Onlar da napsın, çamaşır suyu vardı da onlar mı içti? Yani sarı yerine maviyi tercih ediyorlardı. Optik bir yanılgı ile macunun başarısı kanıtlanmaya çalışılıyor olabilir miydi? Bilemiyoruz elbette, bildiğim: bu berbat ürünü artık kullanmayacağımızdı! Evde kullanan herkes dumur oldu. İnsan bembeyaz kudurmuşvari bir görüntü bekliyor diş fırçalarken fakat sanki şirinler ağzımıza boşalmış gibi bir görüntü ortaya çıkıyor.

Mucizevi sonuçlar veya ekonomi yapmak için  saçma-sapan ürünlere dadanıyoruz. Şahsen ikinci gruba girmiyorum genellikle. Kozmetikte kıyarım paraya. Az ve öz olsun isterim. Bu beden bir daha bizim olmayacak. Bazen bloglarda 3-5 kuruşluk ürünlerin üç beş kuruşluk hediyeler için tanıtıldıklarını görüyorum. Acıyorum haliyle. Bu insan bunu kendisi kullandığı yetmiyormuş gibi yalan yanlış şişirme bilgilerle başkalarına da zarar veriyor.  Misal biri Loreal'in marketlerde satılan bir kremini tanıtıyor. Hiç mi araştırmıyorsunuz hiç mi mantık yok siz de?...Neden bir firma 2-3 ayrı ürün [tüketici(loreal), dermokozmetik(la-roche-posay,vichy), lüks(lancome)]sunar? Ve siz neden gidip ısrarla market ürününü alırsınız? Fiyatı değil mi? Fiyatı yüzünden hiç nemlendirici kullanmayan, erkenden çöken bakımsız kadınlarımızı hesaba dahi katmıyorum. Sahi siz üçün-beşin hesabını yaparak ev ekonomisine katkı sağlarken eşleriniz kimbilir kimlerle ne paralar harcıyordur. Onlar günün birinde yarı yaşları kadar, bakımlı kadınlarla arkalarına dahi bakmadan gittiklerinde siz kırışmış cildiniz ve makus kaderinizle yapayalnız ortada kalıverirsiniz.Maalesef kadın cildi daha erken yaşlanıyor çünkü daha ince(erkeklerde testesteronla birlikte çalışan büyüme hormonu da kadına oranla daha fazla salgılanır) menopoza girince östrojen de azalıyor, çöküyor haliyle. Siz kendinize iyi bakarsanız da o adam gidecek bu belli, ama siz genç kalarak başka alternatifleri de değerlendirebilirsiniz. Bunlar doğal şeyler.

Mucize bekleyerek ya da üç-beş kısarak kozmetik alışverişine çıkmayın. Herşeyden kısın ama kozmetik ve gıda alışverişlerinizde en iyisini hedefleyin. Ne bileyim plazma tv'niz olmayıversin ya da onlarca çantanız, ayakabınız. En basitinden makyaja ayırdığınızı cilt bakımına harcayın. En güzeli kimyasalsız hayat derdim ama benim bile yapamadığım bir şeyi samimiyetsizce savunamam.

Neyse, o saçma dişmacununu bir daha kullanmadım. Şu anda, ruhum kadar hassas(yıllarca değil sanmıştım öyleymiş aslında) dişlerim için oldukça etkili bir diş macunu kullanıyorum. Beyazlatmıyor. Ayrıca beyazlatsın diye sakın karbonat limon gibi ürünleri bilinçsizce kullanmayın diş minesini geri dönüşümsüz aşındırırsınız. Paraya kıyıp bir dişçiye gidin.


*Not: 1.Yukarıdaki tavsiyeler asgari ücretle zor bela ev geçindiren kadın ve erkekler için geçerli değildir. Onlara tavsiyem, başka seçimlerde varlık göstermeleri.
2.Genç kalabilmek için bütün paranızı kozmetiğe yatırmayın. Yeteri kadar, o da temizlik, nemlendirme ve güneşten korumadır


1 yorum:

  1. Makyaj yapmam beceremem ama cilt konusuna dikkat ederim. Doktora gidip guneskrrminden nemlendiriciye kadar o ne dediyse aldim. Yalan yok iyi para bayıldım icimde bir ciz etti ama ne yapayim benden onemli mi be. Yazin ozellikle jki gram güneşele firinda tavuga donen benim.
    Ben sevmedigimden hic kozmetik okumam hosuma gitmemesi bir yana bazilari cidden beter oneriler veriyor. Ne derler bilirsin ucun etin yahnisi misali ya da oyle biseydi hatirlayamadim simdi.
    merak beni oldurdude ne kullnmaya basladin

    YanıtlaSil