29 Nisan 2015 Çarşamba

KAN GRUBU

Bir tarafta horon tepen gençler, diğer tarafta kızılay çadırları. Bu tezatlıklar gerçekten de çok yorucu. Hele hele "Bahar şenliklerini istemezükkkkk! Biz müslümanıkkkk!" diyen bir grup var ki hiç girmeyeyim. Kütüphanede makale incelemesini bitirmişim, huzurluyum. Biten bir şeyler huzur veriyor ama hüzün de... Bu sefer değil bu sefer hüzün belirleyicim, alacağım nottur. İkinci kutsal alanımdan(kütüphane) çıktım 1 saatlik mesafe olan semtime gidecek otobüsü bekleyeceğim. "Daha çok var, kan mı versem aceba?" bu soruyu sorduğumda kararı vermiştim zaten. Malum beyin 6 saniye önce veriyor kararı bize uygulamak düşüyor.

Aslında bir U dönüşüyle hemen yanındaki şenliklere gidebilirdim. Az ilerdeki çocuk da bunu farketmiş olacak ki yapıştı yakama. Üç saat önce ilahiyatçı profesörün dersinin hemen öncesinde de aynı şey oldu. Çocuk girdi sınıfa, büyük bir ciddiyetle "Oturun yerlerinize ciddi bir konu paylaşacağım" dedi. İşte geleceğin "Demokratik açılımlı diktatörü" yürü be koçum, kim tutar seni...Kızılayın kan bağışından bahsetti. "Ya sizin başınıza gelse..." bla bla...empati empati... Ben orda doktorun emriyle yelleniversem eskaza duyuverseniz  empati yapmazsınız ama."Kan grubumu bilmiyorum öğrenebilirim heralde"dedim. "Formu doldurun sorarsınız orada" dedi. Ömrümü yarıladım hala kan grubumu bilmiyorum. Göya ameliyat olunca öğrenecektim.Şöyle böyle dediler olmadı. Bir de kontrol doktoru dalga geçti. Pislik. Ben araba kullanmasını da bilmiyorum. Yüzme de bilmiyorum, derin olmayan yerlerde kırıtıyorum öyle. Bisiklete binmesini de bilmiyorum. İkili ve grupla yapılan dansları da bilmiyorum. Korkularım yüzünden hiçbirini öğrenemedim. Rezil olma korkusu, Acı çekme korkusu, Panik olma korkusu....

Bayılan falan oluyor mu diye sordum çocuğa. "-Ya şöyle aslında... bazen kaslı cüsseli abiler geliyor küt gidiyor, bazen incecik kızlar geliyor hiç bir şey olmuyor." Çok şükür rahatladım. Düz mantık: Kızların götü sağlam. O kaslı abiler  korkudan gidiyorlardır zaten.

Formu doldurdum "Aidsli biriyle cinsel münasebetiniz oldu mu?" "Frengi belsoğukluğu vs hastalığı olan biriyle cinsel münasebetiniz oldu mu?" "Hapishaneden çıkmış biriyle cinsel münasebetiniz oldu mu?", "Erkek erkeğe anal seks yaptınız mı?",....vb bir sürü soru. Bunlar hep o demokratik açılımlı diktatörcü şeyler...Şaka şaka bunlar modernizmle gelen yumuşak totaliter şekiller. Meali: Gözetleniyoruz. Halbu ki "Kan yoluyla bulaşan bazı hastalık unsurlarıyla cinsel vs yollarla temas ettiniz mi?" deseydi anlardım. Yatak odamıza giriyorlar ey insanlık nerde senin toz kondurmadığın ahlakın. Hepsini geçtim insan denen mahlukatın ne derece cahil olabileceğinin kanıtıydı sorular. Onu da geçtim ne kadar monoton bir hayatım olduğu sorulardan sonra dank ediverdi.

Kan değerlerim çok iyiymiş. Be mübarek yaz günü ellerim niye buz kalıbı o vakit. Kesin gidiciyim ben ya da sinsi bir romatizmal hastalığım var. Halsizim zaten belliydi. Kan değerlerimi ölçen kıza sordum "Kan grubumu öğrenebilir miyim?" "Kan verebilirsen öğrenirsin" dedi. "Ne kadar ekmek o kadar köfte"


Soru:"-Neden kan bağışlamıyorsunuz?"
Cevap:"-Götünüze giresice bürokrasiniz yüzünden"

Bu bürokrasi Kafka'nın K'sına bile fazla. Doktorun yanına yolladılar, konuştum. Başka doktora yolladılar. Ayakta beklettiler. Doktorun konuştuğu duyulmuyor, habire yaklaş diyor. En sonunda yemem seni korkma yaklaş dedi de içim rahatladı. Töbe  ne korkacam, kişisel bölgemi geçtin mahrem bölgeme girdin hala konuşuyon. Az bağırsan duyardım. (Toplumsal mesaj: Tanımadığımız insanların mahrem alanına girmeyelim)

Kan veremezmişim ameliyat üzerinden 1 yıl geçmeliymiş. Nasıl yani bir sene sonra mı? "Dokuz ay sonra" dedi. Dokuz ay. Dokuz ay....O dokuz ayda kaç kişi kansızlıktan ölebilir.

Hepsi bir yana kan grubumu öğrenemedim.



13 yorum:

  1. Afedersin ama bildiğim piçlik yapmışlar sana he. Çok merak ediyorsan bi sağlık merkezine falan baktırabiliyorsun ama parmağına bir delik açıyorlar o kadar ahahahaha.
    Yalnız ben ilk kan verme girişimimde doktor "bu ne biçim değer böyle? sen bize değil biz sana kan verelim asıl hiç mi doktora gitmiyorsun sen" diyerek kızmıştı bana. Oysa biliyordum kan değerlerimin yerlerde olduğunu ama bi tedaviden geçince "verebilirim herhalde kaç zamandır tedavi görüyorum" demiştim kendime. Dememeliymişim bi dayak yemediğim kaldı çünkü :)
    En azından vişne suyu ve çokoprens vermişlerdi iyi niyetimden ötürü. Bu da böyle bir avuntu tabi ne yapayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaç kere kapılarından döndüm o merkezlerin. Korkuyorum dalga geçecekler diye. Kızılaydakiler baya normal karşıladılar bilmememi.

      O değerler benim de düşüğe yakındı bir zamanlar 2 sene önce falan. Kız çok iyi diyince şaşırdım hatta.

      Vay be millete bisküvi vişnesuyu, bana kan grubu bilgisi bile yok. Böyle adaletsiz bir dünya. Ben de iyi niyetliydim de kan grubum için o kadar şeyetmese miydim aceba? Bisküviden de olduk :)

      Sil
    2. Bilmiyorum artık 18ine yeni girmiş körpecik bi kızı dövmekten beter edince vicdan yaptılar sanırım. Çok ezikceydi ama o da ya. Herkes orada 20 dakika kan verdi eline aldı yedi içti ben kan değerime bakmaları için verdiğim 2 damla kan için oturdum falan hoş değildi :D
      Git bence ne olacak ya. Ben 4 yaşımda mı neydim bakıldığında ama o zaman bakılmasa da şimdiye çoktan baktırırdım. Hem negatifliyse bilmende fayda var ileride sorun çıkarmasın :D -ameliyat, hamilelik falan-

      Sil
    3. Dört yaşında demek eh çok fark yokmuş :)
      33'ün üzerinde baktıranlar beri gelsin aksi halde ikna olamıyciğim. Bu arada ailemin yüzde sekseni 0 grubu, hatta 0 negatif de var. Herşeye rağmen, hiçbir şey küçük dürüşürülmekten daha öldürücü değildir :)

      Sil
  2. hahaha :D Bisikleti bende bilmiyorum. İki tekerlek üzerinde durmak zaten saçma ya diye de geçiştiriyorum.
    Birkere kan vereyim dedim. Kan değerlerimi beğenmediler bana kan vermeye kalktılar. Doktor yakışıklıydı adama asılmak için yanımdakini ikna ettim bu kezde kızın kilosu az geldi. Kantine götürdüm üç tost yedirdim geri götürdüm doktor değişmiş :D
    Sağlık ocağında bakıyorlar diye biliyorum ben :D

    YanıtlaSil
  3. Eheh biz de lisede biyoloji dersinde kendimiz bakmıştık sonuç yerde baygın yatan iki adet öğrenci olmuştu :D (onlardan biri ben değilim :) )
    Bu arada şu buz kalıbı meselesi çok sıkıntı yahu. Elim ayağım buz gibi geziyorum ortalıkta ama kan değerlerim normal çıkıyor :/

    YanıtlaSil
  4. Boşver iyi ki de bilmiyorsun. Bazı sivri akıllılar kan gruplarına göre analizler uydurmuşlar. Öğrensen bu kez ''çingene kanı mı, göçmen kanı mı, cömert mi, cimri kanı mı benim kan grubum'' derdine düşüyorsun. Bilmemek daha hayırlı:))

    YanıtlaSil
  5. Çok doğal bir yazı olmuş.Biraz tuhaf gelebilir ama okurken eğlendim diyebilirim.Yanlış anlama sadece anlatım tarzınız hoşuma gitti.Paradoks ve metaforlu bu tür yazıları çok seviyorum:)Bu yaşıma kadar sayısız kan vermişimdir.Sadece bir kere zorlandım.O da kanı alan hemşire canımı okudu diyebilirim:)Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Babam çok kan verir benim. Hatta adamlar kanını almaya devam etmek için bir şey mi veriyorlar nedir aksattığında direk tansiyonu falan etkileniyor bir nevi yoksunluk çekiyor. Sigara bağımlılığına ek bir bağımlılık gibi oldu.

    YanıtlaSil
  7. Ben düzenli kan veririm. Vermezsem de kötü olurum. Alıştım sanırım. Ama ameliyat farklı bir durum elbette. Zamanı gelince verirsin sen de:)

    YanıtlaSil
  8. Lady Witch,
    Ben olsam o üç tostu kendim yerdim kuşkusuz o doktordan daha tatlıdır. :)



    Zeynep Yılmaz,
    Eklem ağrıların, barsak sorunların,alerji vs varsa bir romatoloğa görün bence. Gerçi ben göründüm de noldu. "Var bir şey ama tam yazamamışlar bütün tetkikleri yaptır gene gel" dediler. Seviyorlar beni keratalar :)


    arkeo rehber,
    Çingenesi-aristokratı, kızılderilisi-kovboyu, anarşisti-faşisti, hümanisti-antihümanisti,kapitalisti-komünisti ve sayamayacağım kadar insan kafamda yaşıyorken kanımın hangisine ait olduğunu öğrenmişim çok mu :)




    Kitap Cumhuriyetim,
    Paradoks, metafor derken? Ben yapmadım, görmedim, duymadım. (içses: aklı sıra yem atıyor, yemem ben bu polis numaralarını. Polis kitap okur mu ya? peh!) :)




    Lord,
    Onu ben de düşünür oldum, duyuyorum böyle şeyler arada hatta bknz. alttaki yorum



    Söz Sanatı,
    Ben de düzenli kan veriyorum aslında. Hormonal ve romatizmal hastalıklarım araştırılırken benden alınan kanla 10 kişi hayata dönebilirdi. Tüplerce. Tabi bu aynı kulvarda olduğumuzu göstermiyor seninki kutsal bir amaç diye tabir edilirken, benimki götümü kurtarma derdi :)

    YanıtlaSil
  9. Okuduğum en keyifli kan bağışı hikayesiydi bu :D Hakikaten bak her şeye eşit empati yok ülkede :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı keyfi yaşadım diyemem. Çok zordu. :)

      Umuyorum o empatiler gelişecek.

      Sil