6 Nisan 2015 Pazartesi

DAYANIŞMA

(BU BAŞKA)

Geçen günlerde Okul binasının tuvaletinde sıra beklerken duvarda asılı bir kutu gördüm üzerinde "Kadın kolektifi" yazıyordu. İçinde bir-iki ped vardı. Üzerinde yazan diğer şeyler ise "kadınız halden anlarız", "fazlaysa at", "yoksa al" idi.Aslında fotoğrafını da çekmiştim. Harika bir şey bu. Koskoca okulda ped-tampon alınacak yer yok iyi mi? Kaldı ki alana kadar ohooo!. O beyaz pantolonlar, skiny ler ne olur kimbilir.

Basit bir şey gibi görünüyor ama değil işte. Çok yardımsever biri sayılmam yine de böyle dayanışma içeren oluşumlarda duygulanıyorum. Bir tanıdık şey demişti "Benim beynim kapitalist, kalbim komünist". Aslında benim durumum da farklı sayılmaz. Bir Stirner hayranı olarak Beynim Stirner der, Kalbim Kropotkin. Bu iki adamdan biri dayanışmacı,  yumuşak huylu, bilgili, arkadaş canlısı, hoşgörülü biri olarak bilinir. Bu kişi Kropotkin'dir. Diğeri bencil, vurdumduymaz "gücün kadarsın" diyen Stirner. İkisi de anarşist. İkisini de başka başka severimbaşka başkadırlar gözümde: Stirner karizmatik,  Kropotkin sempatik

Kropotkin öldüğünde Bolşevik diktatörlüğüne rağmen 5 kilometrelik bir kortej tarafından cenaze taşındı. Stirner ise Berlin'de, beş parasız  yalnız, sefalet içinde öldü.

Dediğim gibi pek paylaşımcı sayılmam da işin içine çocuklar girince 180 derece ters dönüyor bünye. Böylelikle bu paylaşımı kendime görev bildim.

Dilekçe arkadaşımız bir etkinlik başlatmış

 <<<< dilekçe>>>

maili de bu: dilekce54@outlook.com




26 yorum:

  1. Çok teşekkürler! Denk geldim azönce habersizce tıkladım etkinliğimi de gördüm hem duygulandım hem sevindim! Buarada kesinlikle o kadın kolektifi harika bir olaymış!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rekabetten o kadar sıkıldım ki dayanışmanın her türü en basiti bile bana da harika geliyor.

      Sil
  2. Kaliteli rekabet kaliteli dayanışma sıkmaz
    Yine güzel bir paylaşımı kendi tarzında döktürmüşsün

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gördüğüm örneklerin çoğu kaliteden nasibini almamış ki rekabetin kalitesi eksik kalsın :)

      Sil
  3. yalnız ped mevzusu çok iyiymiş. aslında bizim kampuste de market, büfe falan yok. sigara bilem yok. ne yapsak biz de erkekler olarak tuvaletlere sigaralık mı koysak? ulan o sigara kalır mı orda desene :)

    ama ped işini arkadaşlarla konuşurum. e, bu şehrin devrimcileri bizsek, bu gibi fikirleri hayata geçirecek olanlar da bizleriz.

    neyse gözüm, yeter bu kadar ilk yorum için. bana gel hele bir de > Roket Osman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geleyim gözüm, aldım takibe... Hatta bloguna şöyle bir göz atabildim(eski yazıları okumayı yaz aylarına saklıyorum). anladığım kadarıyla devrim yanlısısın. Demem o ki ben arada herkese herşeye sallıyorum yazarken, Artık Marx'a mı gelir Stalin'e mi gelir salladıklarım şimdiden bir şey diyemem. Ayrıca göt problemlerim her türlü sosyal vakıadan(eşitlik özgürlük, adalet vs) daha önemli, yazılarımın önceliği ondadır.Tekrar bloguma geleceksen bunları düşün, söylemedi deme bak :)

      Sigara olayına gelirsek çok önemli aslında sigarasızlık kafasına vurmuş birileriyle muhatap olanların bilebileceği cinsten.. Diyorum ki siz de parliement, marlboro falan koymayın şu dedelerimizin yaptığı gibi sarma sigaralar hazırlayın maksat keyif değil, sigarasızlıktan dengesizleşen bünyenin daha iyisini bulana kadar az bir kendine gelmesi, zaten onu içtiğinde... artık gerisini düşünemiyorum :)

      Sil
  4. Eski bloggerlarıngitmesine üzülürken böyle de eğlenceli bloglar bulmak harika bişey adından dolayı korktum gelmeye bi an ama iyi ki de gelmişim:D
    Fikir bence de mükemmel keşke uygulansa ciddi ciddi her okul ve wc lerde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlenceli buldun demek ne güzel :)

      Blogumun isminden neden korktun ki? Göt işte, sende de var bende de...

      İyi fikir evet her alanda uygulanabilir.

      Sil
    2. Bakiym yorum şeyini düzelttin mi:p
      Evet haklısın bende de var sen de de değişik versiyonlarını üretiyo beynim şu an dur diyemiyorum benim gibi takıntılıya yapmayın bunu ajdkfg:D

      Sil
  5. Evrenin her hangi bir yerinden koşarak geldin, biliyoruz. Çünkü burası senin yerin. Unutma! Bu fanzin, kuruyan her şeyi yeniden ıslatmak ve nihayetinde yeşertmek isteyen herkesin. Sen de yazılarını göndererek, ıslatabilirsin yaşamı, doğayı, insanlığı, umudu, çocuk gülüşleri...

    Kuru Fanzin muhtemelen hafta bir sayı çıkmak üzere piyasaya sürüldü. Sen de Tüm Türkiye'ye basılı olarak ulaştırılacak olan bu fanzin'de yazmak istiyorum diyorsan, hemen tıkla > Kuru Fanzin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni böyle kuru sözlerle(sahi şu bal reklamlarına, gergedan reklamına benzedi duyurun) etkileyemezsin. Yarasa Fanzin çubuk kraker vaadetti. Haliyle çok daha çekici görünüyor gözüme. :)

      Sil
  6. :P

    Ben de beklerim Kafa'ya, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  7. Bu yazını okudum yorum yaptım sanmıştım yapmamışım :(
    Alışveriş yapmaya kalktığımda hep sendeki o çelişkiyi yaşıyorum ben
    Bu arada ne zaman yeni bir şey yazarsın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle her yazdığıma yorum yapmak gibi bi zorunluluğun yok.
      Mesela yazmak isteyip de, "Yazar ne der şimdi aman boşver, gereksiz kaçar yorumum" diyerek çekinerek yazmamışlığım var. Yazacak bir şeyimin olmadığı ve yahut yazmak isteyip de "ne yazsam kifayetsiz kalacak" dediğim çok güzel yazılar da oldu. Eleştirmek istediğim yazılar da çok olmuştur, burda herkes kendince takılıyor, gereksiz yorum düşürmenin, can sıkmanın manası yok diyip vazgeçtiğim de oldu, kendimi tutamayıp yazdığımda karşımdakinin ağzıma sıçtığı da.... :) hatta hiç unutmam biri şey demişti "size hakaret etme hakkı vermedim", ben ve hakaret :). Misal ilk kez yukarıda blog ismimden çekinildiği dile getirilmiş, yine başka blogda nikimin garip algılandığını gördüm. yorum yazma çekingenliğimde ne haklı olduğumu anladım böylelikle. sanıyorum ben başkalarına yorum yazmasam daha iyi :)
      Bununla birlikte can ciğer ahbabım olsa "Gel nolur yorum yaz" dese bile ilgimi çekmeyen, sıkıcı ya da kötü ya da gereksiz bulduğum bir yazıya gidip hoşnut edeyim diye yazmam. İlk blogum değil bu 2006da başladım yazmaya, aralar verdim tekrar başladım. yorumlaşma falan yoktu pek, hatta sadece iki kişiyi takip ederdim, daha ziyade değişimimi görmek için yazıyordum. Gidip baktım o bloglara "bu mal ben miyim sahi" dedim :) gerçekten de değişmişim. Bu blog yine aynı amaçla, ek olarak bir iç döküştür. sosyalleşelim birlik olup çiçekler açalım diye değil. ama bir şu var çok tatlı blogerlar tanıdım.
      yani diyorum ki bana geldiğinde rahat ol. ilgiyle yazacak olan çekinmesin ama körler sağırlar birbirini ağırlamasın blogumda mümkünse. Bana karşılık bekleyerek, ıkınarak yorum yazıp da ne kendinizi sıkıntıya sokun ne de beni!


      Sırf o çelişki yüzünden kendimi hiçbir ideolojiye dahil edemiyorum. kürk giyip hayvan haklarını savunmak gibi samimiyetsiz bir şey :)
      Ne zaman yazarım? birileri istiyor diye bir şeyler karalamak hoş olmuyor demiştim. Ikınmak gibi bir şey bu. Gelirse sıçıy... pardon yazıyorum zaten :)


      Ne çok dolmuşum bu konuda, KAFA DERGİ'nin suçu hep, ikinci gelişi bu, otomatiğe bağlamış hep aynı şeyi yazıyor. şu yorumu yazayım yukarı çıkıyorum şimdi. neyse üşendim buradan yazayım.


      >>>>>KAFA DERGİ..... (uzunca bir şey yazmıştım sildim).
      Peki Kafadergi :)

      Sil
    2. Maillere bi bakayım dedim yorumunu oku oku bitmedi ,yine gülümsedim,
      bi de burdan okuyayım dedim, yorum konusunda hemfikiriz bunu zaman zaman dile getirişliğim de var hatta:)) ama yeri gelmişken adeta içine dert olmuş gibi (eğer böyle olursa çok üzülürüm) demişsin ki:
      "ilk kez yukarıda blog ismimden çekinildiği dile getirilmiş, yine başka blogda nikimin garip algılandığını gördüm. yorum yazma çekingenliğimde ne haklı olduğumu anladım böylelikle. sanıyorum ben başkalarına yorum yazmasam daha iyi :)"
      Bunlar bizim seninle güzel bir başlangıç yapmamıza sebep oldu, merak uyandırdı ve samimiyetine güvenerek,gülerek söyledik sen de karşılık verdin,umduğumdan çok daha iyi çıkmasıydı mesela bunu söyleme sebebim benim, Adından dolayı uuu acaba neler var, uçuk bi ergenin günlüğü mü dedim belki de çok fazlasını buldum? bu neşeli üslubunla istediğin zaman istediğin yere yorum yazmalısın sen ki herkes seni tanısın, Ben yorum yazma konusunda kısırım zorlanıyorum yazıyı çok beğensem de bunu aşmamın tek yolu bloggera bi parça ısınmaktır, sana kanım kaynadı resmen ama böyle bezdirici vazgeçirici bi düşünceye yol açtıysam asıl ben yazmayayım:(

      Sil
    3. Bana yorum yazıldığında anlıyorum ki blogcu benden, nikimden, yazdıklarımdan rahatsızlık duymuyor, ve eminim ki yorumlarımdan da rahatsız olmayacak. Her zaman düşündüğüm gibi olmadı gerçi. zaten herkes farklı amaçlarla yazıyor, ona istinaden de biraz tutuk kalıyorum yorum konusunda, farklı engeller de var yani.

      "Uçuk bir ergenin günlüğü" he :)
      O yandaki tanıtım yazısını iyiki yazmışım. Esasında somut verileri: yaş, cinsiyet, meslek, eğitim durumu paylaşmazdım sanal camiada çünkü dediğim gibi sosyalleşme gayem, bilgi paylaşımını somut paylaşımlara çevirme gayem yok; Hiç de çevirmedim.Normalde de sosyalleşme yanlısı olmadığımdan bu, sosyalleşenleri küçümseme falan yok yanlış anlaşılmasın. Bilgi paylaşımı kafi geliyor. ve bir çeşit grup terapisi gibi geldi burası.

      "Bunlar bizim seninle güzel bir başlangıç yapmamıza sebep oldu," "sana kanım kaynadı resmen"

      Sonra sen bunları dedin. hatta yemek sonrası şarap teklifi ne zaman gelecek diye bekledim yorumun sonunu görene kadar..:))

      Şaka bir yana iyi oldu blog konusundaki yorumun(her tür eleştiriye algıya açığım).Bizim kendimizi algılamamızla başkasının bizi algılaması farklı, kendimizde göremediğimiz onca saçmalığı başkaları görebiliyor. Ben nerede yanlış yapıyorum diyoruz ya hep, içinde olduğumuz için göremiyoruz çoğunlukla.Doktorumun "normal hayatında da akışına bırak" dediği gün daha iyi anladım bunu.Mesela o tanıtım yazısı gereksiz diye düşünmüyorum artık. Düşüncelerin için teşekkür ederim. :)

      Sil
    4. Lutfen ama ikinti senden bahsediyorum. Bende kucuk minnak bir problem var. Su gibi mail gelir cevabi yazmadan oncr dusunursun ya dusunurum aradan zaman gecer donus yapmadim diye mesaj gelir ben yaptigima eminimdir. Sonra inanmaz bakarim gonderilmis mail falan yok. Bu mesajlar bir cok sey icin gecerli. Yoksa tabi kide samimiyetsiz olcagina yazma kalsin. Tabi bazrn tiye alip dalga gectigim cok insan oluyor.
      Hele en alta beklerim yazana kicimla gulup gelirim tabi falan yazdigim :D
      Yaz deme sebebim srnden bir seyler ogreniyorum. Amacim zorlamak degildi.
      Elestri evet lutfen yap hatta kizdirsan bile olur. Cunku yirmi iki yasindayim be dunyaya dair bildigim bir bok yok. Fikirler dusunusler hepsi degisiyor haklisin birak yillari bir gun oncesine ne malsin dedgim oluyor. Kaldi ki cidden oyle oluyor. Diceksin tum bunlardan bana ne :D sana ne olan tarafi birincisi fazla sey biliyorsun siradanliktan fersah fersah uzaksin. Ve ben insan dinlemeyide okumayida severim her insan da kendine cikarabilecegin bir seyler var diye dusunurum.
      Not: sen yinede yaz olmaz mi? Beynime uc bes pa ca faydali birseyler sokusturmus olurum :D

      Sil
    5. 22 yaşındasın ve karşımda 70 yaşında bir bilgenin olgunluğuna eklenmiş sempatik bir hayat enerjisi görüyorum. Belki şimdilik pek bir birşey bilmediğini düşünüyorsun belki de gerçekten bilmiyorsun. bilgelik ciltlerce kitabı hatim edip herşeyi biliyorum diyen, mükemmelim diyen birilerinin vasfı değildir. Bilge eksikliğinin farkında olandır, bunu tevazuyla kabul edendir. Mükemmellik bitmişliktir. üzerine bir şey katılamaz. Eksik olduğunu kabul eden daima gelişecek ilerleyecektir. Sen de öyle. Peki o vakit al gardını, en acımasız eleştirilerimle yağmalıyciim blogunu :)
      Çok da korkma, buna çok gerek kalacağını sanmıyorum çok şey bilmediğini düşünsen de kendini biliyorsun.

      Tanrım bazen gerçekten çok sıkıcı ve iyi bir insan oluyorum. Şu yoruma bak hele! Ameliyattan sonra daha iyi biri oldum gibi geliyor. ya da sorunlarımın düzelmesi yönündeki umudum iyi birine çevirdi beni, hani sadaka dağıtırlar musibetlerden kurtulmak için bir çeşit pazarlık gibi. Eskiden her cümlemden ironi ve alay akardı. Şimdiyse güzin ablanın ruhu bedenime girmiş gibi ya da yaşlanıyorum galiba :)

      Sil
    6. Bir ilitişim psikoloji tarzında ders alıyorum başka fakülteden dedim ya, ordaki hoca bazen oyun oynatıyor-oyun dışında dicek bir şey bulamadım-.
      Sinirli sandalye oyunu oynattı. Birini çıkardı arkası bize dönük oturtturdu. kız hakkında fiziksel özellikler kilo güzellik çirkinli vs dışında eleştiri yapmamızı ta ki onu kızdırana kadar devam etmemizi istedi. Ben dış kapı olduğumdan tabi pek tanımıyorum ama arkadaşlarıda bulamadı. En yakınlar çok iyi o yüzden çok kandırılıyor bu beni rahatsız ediyor dedi biri çok meraklı bazzen bezdiriyor dedi. En kötüleri bu ki kız kızmadı. hocada tabi oyunu tam olara bitiremedi çünkü kızınca iyi şeylerinisöylememiz gerekiyormuş. sonra kız ben zaten kötü huylarımı biliyorum dedi. çok meraklıyım,sabırsızım ısrrcıyım bunun dışında bir şey yok ama değiştiremiyorum kendimi dedi. Nasıl biri olduğumu biliyorum ve kendimi böyle seviyorum dedi. sen bunu niye anlattın diyeceksin şu yüzden yorumun beni şımarttı açıkçası hani insanda böyle ego varya dedim vay bana bak :D sonra hocanın sözleri aklıma geldi. Kişiliğiniz hakkında bile farkındayım, böyle mutluyum demeyin kendinizi gelişmeye kapatırsınız diyordu. kendimizi gerçekleştiremezmişiz. sonra düşündüm yorumu okuyunca gerçekten bilmiyorum ve aslında kendim hakkında da bir şey bilmyorum. Bazen öyle şeyler yapıp öyle tepkiler gösteriyorum ki onları yapanın ben olduğuna inanamıyorum. sanki böyle içimde bir kaç kişi var sırayla dümene geçiyorlar gibi. :D
      yazdıklarını okudum sonra uzun yorumuma baktım pekte alakalı mantıklı konuşmamışım ama duygusalım sanırım şuan azıcık ve kendimi terapiste gibi hissettim :D
      o yüzden alakalı birşey anlatıcam. Ameliyat oldum bende. Alliyat sonrası böyle bir huyum suyum değişti. Br yengem var kan veriyorlar ya hani heh o yüzden huyumun suyumun değiştiğini düşünüyor. kim kan verdiyse şöyle biri heral de bak bunu şunu yapıyorsun deyip duruyor. Gel bize kan verenlerin peşine düşelim. Hep onların suçu :D

      Sil

    7. Kan vermekten demek.Hafif bir kahkaha efekti.:))) Bana kan vermediler, götümden kan aldılar accık kimin peşine düşeyim. Sanıyorum uyanık halde olmasının travmasını yaşıyorum. ya aslında bize ne yapıyorsa çevremizdeki dünyalılar yapıyor, onlar çok fazla, dünyanın yerlileri onlar sanıyorum, bizi çile dolduralım diye yolladılar buraya :)
      Kan vermekten demek :)))))

      Sil
    8. haha yengeme ben bu durumu en iyisi bir danışayım :D
      Kesin sanada bilimsel bir sebep belirtir :D

      Sil
  8. Burçak Gülsüm arkadaş mim işine bulaştırdı beni baktım ben de birini bulaştırmalıyım ilk elden seni buldum. Yazılarımı okuyan biri olarak umarım nazım geçer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan 1-2 sene evel diğer blogumda görmüştüm Mim'i. yahu nedir bu mim allasen demiştim. gururumdan kimseye soramadım cehaletin gözü körolsun :)))
      Bu blogda öğrendim ne olduğunu ve pek sarmadı açıkcası. Blogumda kendimi yeteri kadar ifade ettiğimi düşünüyorum. Kişisel bir blog bu hakkımdaki herşeyi tuvalet maceralarıma kadar yazıyorum yeri geldiğinde, hatta hayat hikayesi bile diyebiliriz bloguma. Yine de merak ettiğin bana özel bir şeyler varsa kendi soru cümlelerinle gelebilirsin çekinmeden. hani sıradan insanların yaptığı gibi sohbet esnasında gerçekten merak edilerek sorulan sorular vardır öyle. Böyle fabrikasyon birşey olmasın. Mim işine girmeyeceğimi de sayende bildirmiş oldum. Anlayışla karşılayacağını düşünüyorum ve ilgine teşekkür ediyorum.:)

      Sil
    2. Aslında bakma ben de mim olayının ne olduğunu tam kavramış değilim. Anladığım kadarıyla yabancı bloglardan ithal edilmiş bir şey. İşin bir ucu reklamda bitiyor bir de sanırım. Mimi yapan herkes kimden aldığını da söylediği için o blog kendince sitesinin reklamını yaymış oluyor. Ben gibi adettenmiş madem bu da bulunsun diye yapanlar da var.

      Her neyse özellikle ilgimi çeken son soruydu. Onu da cevaplayacağına göre hiç dert değil. Bir de blogda da söylediğim gibi burayı fazla kirletmeden skype falan ortamında konuşabilsek güzel olurdu. Sosyoloji bilgisi olan birileri sıkça karşıma çıkmıyor.

      Sil
    3. Aslında bakma ben de mim olayının ne olduğunu tam kavramış değilim. Anladığım kadarıyla yabancı bloglardan ithal edilmiş bir şey. İşin bir ucu reklamda bitiyor bir de sanırım. Mimi yapan herkes kimden aldığını da söylediği için o blog kendince sitesinin reklamını yaymış oluyor. Ben gibi adettenmiş madem bu da bulunsun diye yapanlar da var.

      Her neyse özellikle ilgimi çeken son soruydu. Onu da cevaplayacağına göre hiç dert değil. Bir de blogda da söylediğim gibi burayı fazla kirletmeden skype falan ortamında konuşabilsek güzel olurdu. Sosyoloji bilgisi olan birileri sıkça karşıma çıkmıyor.

      Sil
    4. Benim blog başlı başına kirlilik zaten hiç sorun değil :)
      Bir bilgisayar teknikeri olarak söylemekten utanıyorum ama skype açamıyorum giriş hatası veriyor. 10 yıl msn kullanmış biri için yeterince zordu buna geçmek bi de açılması dert oldu şimdi.Sen bırak e-posta adresini yine de.

      Sil