23 Mart 2015 Pazartesi

OLAĞAN DELİLER

"[...] başarılı bir cerrahla seri katil arasındaki çizginin aslında nasıl da ipince olduğunu gözlerimizin önüne seriyor."

Diyordu kitabın tanıtım yazısında...

Şizofreni ile ilgili kaynak taraması yaparken rastladım bu kitaba:"Olağan Psikopatlar". 
Parlak, janjanlı başlıklar yerine daha bilimsel-kuramsal içeriğe yönelik kendi halinde başlıkları yeğ tutardım.Yine de"Olağan Şüpheliler" gibi bir filmi çağrıştıran bu isim bir bakıp çıkmayı hakediyordu.

Kevin Dutton, psikopatların  kendini beğenmişlik, ikna yeteneği, yüzeysel bir karizma, acımasızlık, pişmanlık duymamak ve diğer insanları manipüle etme eğilimi gibi niteliklere sahip olduklarını söylüyordu. Bu özellikler bazı psikopatları seri katil yapıyor, bazı psikopatlarıysa Wall Street'in zirvesine taşıyormuş. Ayrıca psikopat çıkaran meslekler sıralamasında cerrahlık 5. sırada imiş!

Bu özellikler bazılarını özellikle Proktolog-Cerrah yapabilir. Bir cerrah neden bok çıkan bir bölgede uzmanlaşır ki? Şayet ailesinde basurdan ölen biri yoksa ki bundan kimsenin ölmeyeceğini önceki yazılarımda söylemiştim... Yaklaşık iki buçuk ay önce ameliyat olduğum proktolog olan doktorum için ne demiştim? "Deli ile dahi arasında bakan gözlerle..." sanırım. Ürperdim.

Kendini beğenmişlik: +
İkna yeteneği: ++
Yüzeysel karizma:(tipinin normalliğine rağmen) +
Göz kontağı kurma kabiliyeti:(hem de küstahlığa varacak şekilde)++ 
Odaklılık:+

Acımasızlık: -
Diğer insanlarıı manipüle etme eğilimi: Bilmiyorum
Pişmanlık duymamak: Bilmiyorum

Beşe üç desek... 
Lanet olsun hala dikenli tel sıçıyorum!
Doktor eğer psikopatsan... eğer bir psikopatsan... Selam eder, büyüklerin ellerinden, küçüklerin gözlerinden öperim.Offf ! Ne yapabilirim ki? Eğer psikopatsa masadan canlı kalktığıma sevinmekten başka ne yapabilirim? Bir iki hafta içinde reglimin düzene girmesini ummaktan başka...?

“Ben ameliyat ettiğim kişilere karşı en ufak bir acıma hissi duymam. Böyle bir lüksü yaşama şansımın olmadığını düşünürüm. Her ameliyata girdiğimde soğuk, kalpsiz bir makine olarak yeniden doğarım. Neşter, matkap ve testere ile bütünleşirim. Hastanın beynini keserken, ölümü kandırdığımı düşünürüm. Duygusallık bir entropidir, mesleğe ihanettir. Yıllardır mesleki yaşamımda duygusallığı en derinlere gömdüm ve oradan çıkmasına izin vermiyorum”

Diyor başka bir cerrah ve içime bir nebze su serpiliyor. İşte bunu yapabiliyorum. Kendimi kurup sonra bozmak. Belki de herşey olasıdır...Ben bir paranoyak olabilirim, O bir psikopat, RTE de Narsistik Kişilik Bozukluğu...

12 yorum:

  1. tiroid ameliyatındaki cerrah geldi gözümün önüne yazıyı okurken, off ne çılgın (!)insandı o ya (buraya başka bişey yazacaktım aslında) , ya çok özür dilerim burayı meşgul edicem ama .....(burayada başka bişey yazacaktım) adam 6 saat bekletti beni "lanet olası"( buraya da başka bişey yazacaktım) özel hastanesinde hesapta bir de, sonra ben sinirden ağladım falan adam yüzüme eğilip aaa böyle ağliyciksiniz yapmaaalım ameliyatı amaaa cuk cuk cuk falan dedi ya.

    YanıtlaSil
  2. Ne enterasan bakış açısı..
    Seri katil adaylarımın arasında bir cerrahı ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tane de nevrotik ekle. Durumum böyle giderse kendimden bile korkuyorum :)

      Sil
    2. hadi senin için bir de erotik ekledim
      ahuahua :d

      Sil
  3. Cerrahlık için sıradan bit psikoloji çok dayanmaz bence. Vıcık vıcık her yer kan. tavuk değil ki elinin altındaki. Bende bu ara çoğul kişilik bozukluğuna taktım. Bir arada şizofreni tanısı konan insanlara takmıştım. Beyin manyak bir şey. Gerçi ben yine konudan uzaklaşmaya başladım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Düşünün, delileri düşünün" der ıkıntı her gördüğü insana. Düşünün ki kurguların ne kadar gerçek olabileceğini idrak edin.

      Foucault, deliliğin bir tür kurgu olduğunu söyler.

      Neden olmasın?
      Nevrotikler bilim, sanat gibi bir sürü ifade yöntemini başarıyla icra ederek sisteme katkıda bulunurlar. Ve çoğunlukla küçümsenmezler. Şizofrenler ise tam bir muammadır. Ne iyi bir üreticidir ne iyi bir tüketicidir. Nevrotikler gibi varolma, karşı duruş gibi dertleri yoktur, yolun karşısında durmazlar da ayrı bir yol tutarlar. İşte sistemi rahatsız eden de tam olarak budur sanıyorum.

      gelelim psikopatlara,içlerinden CEO'lar da çıktı ya, daha sırtları yere gelmez :)

      Sil
  4. 2,5 ay oldu ve hala tam iyileşmedi mi? :/ Uzun sürmüş sanki. Yalnız konu her ne kadar tatsız olsa da, özellikle benim gibi 2 kere ameliyatlı birisi için, anlatımına da gülüyorum yani nasıl oluyosa. :) Ayarım bozuluyo benim bu sayfaya gelince. :) Hep senden ötürü beyaaa! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne ameliyatı oldun.
      Bozulur tabi ayarın, göt bu sonuçta bazen benim de bozuluyor :)
      Ayarlarımızın bozulmayacağı günler de gelecek, bir kalp ameliyatı kadar kutsal sayılacak, saygı görecek bu da. İnanıyorum olacak.

      Sil
  5. http://bedbinadam.blogspot.com/2015/03/1796ylnda-quakerdindarkarde-s.html

    bak mesleği bu olan bi arkadaşımızın hoş yazısı. seversin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mesleği bu derken "psikopat" "seri katil" vs algıladım, nasıl heyecanla daldım bloga anlatamam. sanıyorum mesleği başka arkadaşımızın. yazı ilgi çekici fotoğraflar da öyle

      Sil
    2. psikoloji işte mesleği :)

      Sil