20 Şubat 2015 Cuma

DİNLENME


İnsanın öyle bir çevresi olsun ki; ameliyat olduğunda bile, çevresindeki bu insanlar kendi dertlerini, eski anılarını en mühim konuymuşcasına her dakika döküversinler.

IKINTI:"-Ya ameliyatta ayaklarım öyle bir uyuştu ki, ne kötü bir şeymiş..."(Cümlem biter bitmez, tam diğer düşüncelerimi açıklayacakken)
F:" Ben geçen hasteneye kaldırıldığımda anestezide bi saçmalamışım ki [...] ) (1001. kez dinlediğim 1 saatlik bir hikayeyi anlayışla tekrar dinleyiş)

B:"-Nasılsın ıkıntı? (panikle aceleci aceleci sorar..)
IKINTI:"-Eh işte nasıl olayım, fena değil ama...." (Devam edecekken başladı heyecanlı heyecanlı çocuklardan, eski eşinden anlatmaya. Tımaraneye kaldırılabilirmiş falan filan. Dinledim)

İçlerinde görece S ve K(ablam) daha iyi bir dinleyiciydiler. K benim uyarmalarım sonucu biraz geliştirdi kendini. Aslında F'den çok bir şey beklemek benim hatamdı. Düşük yaptığı sırada kan kaybından sedyede gidiyorken, doktor "hastayı kaybediyoruz"  diyor, bu hatun "Koridorlarımı bağlayın" diye koridorlarda feveran ediyor. Kastettiği: "Kordonlar", bahsettiği de tekrar hamile kalmamak için bir korunma yöntemi.

Bu insanların bu süreçte benden zevkle dinlediği yegane şey: Doktorumun çömelerek bana sıçma dersi verdiği hikaye...Bir hafta geyiğini yaptığımız bu olay onların da doktoruma sempati beslemesine neden olmuştu. Bundan da anlaşılacağı üzre insanlar sıkıntı ve şikayet dinlemeyi sevmiyorlar; lakin kendi  sıkıntı ve şikayetlerini bolca anlatmayı seviyorlar. sanıyorum empati yoksunu tahammülsüz bir nesile aşina olamayacağım hiçbir zaman.

Herşeye rağmen bütün korkularımı, acılarımı bir yere koyup; Bu insanların problemlerini, gözlerinin içine bakarak dinlemeye çalıştım. Midemdeki yumruya(yumrunun içi "Ben nezaman anlatabileceğim?"le dolu) rağmen anlattıkları konular hakkında fikir belirterek geri dönüşlerde bulundum, Olur da umursanmadıklarını hissedip üzülmesinler diye.

Bu hassasiyetimi de çoklukla anneme borçluyum. Ona bir şey anlattığınızda, o daldığı hülyalara eklediği hafif bir ıslıkla yelkenlisini iterdi deryada. Çocukken katlanılabilen bu davranış gençlik yıllarında çekilmez hale gelip çoğunlukla çemkirme ve kavgayla sonuçlanırdı. Sonraki yıllar eğitilmiş ama öğrendiği şeyi beceremeyen çocuklar gibi zorlama dinleme tarzları geliştirdi. Mesela artık ıslık yoktu ve bana bakıyordu. Yine de bakışı beni delip geçer yelkenlisine kavuşmaya gayret ederdi. Bu anlarda anlattığım şeyin ne olduğunu teyit etmek isteyen sorular sorardım. Suçlu bir çocuk gibi gülerdi. Yapacak bir şey yoktu. Uzunca bir zamandır kendimle ilgili kimseye bir şey anlatasım da yoktu. Ola ki bir yerlerden kulağıma gelen "Ikıntı da çok soğuk kendini beğenmiş" diye şikayetler olmasa, gül gibi mesut, bahtiyar geçinip giderdim bu ademoğluyla.

Şimdilerde yine daha önemli olayları düşünmek zorundayım. Olayların failleri küstahça gerinirken acısını bizler çekmek zorundayız. Sana layık bir egoist olamayacağım sanırım Stirner. Ama biliyor musun, öyle bir zaman ve mekandayız ki, öyle insanlar görüyorum ki; seni düşündüğümde masum bir imge beliriyor zihnimde. Hani bıyık altından gülmeyeceğini bilsem "Aslında iyi bir insanmışsın" bile derdim.

8 yorum:

  1. :) benzer tiyatrolar sebep Öküz'ün izole hayatına.

    YanıtlaSil
  2. geçmiş olsun, bende bir gün ameliyat olmuştum bla bla bla =D die başlarmışım hahahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rektosel, fissür, hemoroid dışındaki ameliyatları anlatmak, tehlikeli ve yasaktır. :) Anlatılan bunlarsa teşekkür bile edebilirim.

      Sil
  3. aslında bu blogu yazman bile senin için bir tür kabullenme ya da terapi niteliğinde bişey olmalı ama başka bi tarafı da var bak şöle ;farklı nedenlerden(kemoterapi) benzer sıkıntıyı yaşayan kanım canım bir insan var, ona gönderiyorum şimdi yazdıklarını..bu blog onu daha iyi anlayabilmeme yol açtı.
    çok sevdiğim bi hanım abla şöle der(elizabeth ross) güzel insanlar doğmaz, onlar oluşur ..aynen de öle gardaş.. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bazen yazmasa mıydım? diyorum. Ne bileyim mesela kanser olsaydım biri gelir "Benim eltimin kaynının oğlunda da vardı" falan derdi. Sanıyorum burada benden başka yok

      Sil
  4. ne ameliyatı önceki yazıları okuyamadım ama çok geçmiş olsun:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapsamlı bir rektosel ameliyatı

      Sil
  5. genelde öleyizdir bizler :)

    YanıtlaSil