31 Ocak 2015 Cumartesi

HASTANEDEN ÇIKIŞ

" Kontrol"


Sabah doktorum geldi. Kalkıp yürümemi istedi. O gelmeden de yürümüştüm zaten ve yolculuk yapma korkularımın geçtiğini görmüştüm.Şiddetli bir ağrı-acı yoktu ortada. Yine "Ben sana demedim mi?" der gibi ukalaca güldü. Her dediği çıkıyordu kahinin.

Son rötusları çekmeye başladı. Bundan sonrası daha önemliydi ona göre. Ben bunu ilk tuvalet deneyimine yoruyorum lakin onun kast ettiği bundan sonraki tuvalet alışkanlıklarıydı. Yine nasıl sıçalacağına dair bir seminer vermeye başladı. Dinlemesi de izlemesi de çok eğlenceliydi bu doktoru. Bu sefer klozette gösteriyordu doğru pozisyonu: "İdrar yapılır.. Derin nefesa ınır, gelen kendilikten boşalır. Olmazsa bir kaç kez daha nefes alınır. ilk hamleden sonra kalkılır 3-4 dakikadan fazla beklenmemeli" Bunlar ameliyat sonrası yapmam gerekenlerdi. Ikınırsam kanamalarım olabilirdi: Ciddi-hayati tehlikesi olan kanamalar. Küçük bir çocuk gibi tuvalet eğitimi almak çok rencide edici olabilirdi doktorum bu işi bu kadar ciddiye almasaydı.

Bir de dediğine göre makat kaslarını çok sıkıyormuşum bu da rektumun doğal dışkılama sürecini olumsuz etkilediği gibi o bölgeye kas yaptırmışım. Ona göre bu aşırı kontrolden ileri geliyordu Emredici bir tonla makat kaslarını sıkmamamı söyledi. Diğer seferinde "götünü sıkma" tabirini kullanarak söyledi. Bir başkası benimle böyle konuşsa yedi ceddini......!Tamam ben de çok fazla argo kullanıyorum ama bunu samimi  çevremde yapıyorum. Doktorumun kullandığı bu argo öyle sanıyorum ki beni rahatlatmak içindi. Çünkü bütün bir tedavi süresince suratım aşağıdaki haldeydi. Sanıyorum bu ifadeye bir de Şüpheci bir kaygı bozukluğu eklenmeli. Yaşadığı onca şeye rağmen emrah rahat ve kaderci bir çocuktu.
Detaylı bir şekilde yapmam gerekenleri anlattı,acil durumlarda saat kaç olursa olsun çekinmeden arayabileceğimi, haricinde 3-4 günde bir durumumla ilgili bilgi vermemi istedi. Hastayla ilgilenmeye :8.5 versem, koruyucu hekimlik yönüne:10 puan verebilirim. Ortalamanın biraz üzerindeydi. Onu diğer doktorlardan ayıran en büyük özelliği ise psikolojik temelli yaklaşımı. Her şeyi iyice konuştuktan sonra babacan bir tavırla, çok önemli gördüğü bir kaç noktaya değindi ve en son şunu dedi:
O an karşımda bir cerrah değil de uzak doğulu bilge bir filozof vardı."Bunu hayatında da uygularsan daha iyi olur" diyip çıktı. Aydınlanmış müritler gibi itaatkar bi gülümsemeyle, onaylarcasına  sessizce kafamı salladım. O çıkınca da "görürsem söylerim......" tarzı bir gülüşle ablama baktım. Haklısın doktor lakin gerçek hayatta işler böyle yürümüyor. Ne demişeler: "Zaman kötü kolla götü". Böylelikle, bunu hayatımın her alanına uygulayamasam da götümdeki kontrole son vermem gerektiğini iyice belledim. Ve ilk kontrol gününden bu güne kadar olan süreyi derin bir analize giriştim. Freud'un ve müritlerinin (lacan, horney, jung...) elbirliğiyle geliriz bu işin de hakkından evelallah.


2 yorum:

  1. Öncelikle geçmiş olsun. 8 yazıyı da okudum. Normalde argo içeren yazılardan hoşlanmam; ama bu durum yazının içeriği gerçekten boşsa geçerli. Senin yazdıklarınıysa hem merakla hem üzülerek hem de bilgini, kültürünü, kitaplarla aranın ne kadar iyi olduğunu düşünerek okudum. Ne kadar sempatik yazmış olursan ol çok acı çektiğin ve bundan psikolojik olarak etkilendiğin ortada. Buna üzüldüm elbette. Bir yandan da bizim farkında bile olmadığımız, ancak arada esprisini yaptığımız bir konu için aslında ne kadar şükretmemiz gerektiğini de fark ettim. Tırnağımızın ucu kırılsa dünyaları yıkıyoruz çünkü... Anladığım kadarıyla senelerdir çekiyorsun. Buna ayrıca üzüldüm. İnşallah bir an önce tam anlamıyla sağlığına kavuşursun. Sevgiler... (Uzak Doğulu bilge filozofa hunharca güldüm evet, pişman değilim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında "böyle bir blog yazmanın anlamı ne?" diye sorduğum oluyor. Sanıyorum bu anlatış ciddi manada ilk terapim saylıyor.benim gibi biri bunu kendi kendine anlattığında felsefe yapmaktan ileri gidemiyor, Kabul etmeksizin bir şeyin üstesinden gelmek imkansızdır. Başkalarıyla paylaşmaksa kabul etmenin ön koşulu, en azından toplumsal bir varlık için bu böyle. Bir de sanırım aynı durumda olan birilerine birazcık katkı amacı var. Nette arattığımda alternatif tedavi seçeneklerinden başka bir şey bulamadım benim gibilerin ihtiyacı olansa gerçek hikayeler...Şu ana kadar yazdıklarım buzdağının görünen kısmı. Durumum müsait olur da yazabilirsem bir de görünmeyen kısmı var. İlgine teşekkürler, yorumun iyi geldi :)

      Sil